si femeile se pricep la fotbal ... si nu numai ...

Mai sunt si jurnaliste sportive care stiu meserie.

luni, 13 aprilie 2009

Femeia ziarist sportiv

Am ajuns sa fac presa sportiva din intamplare, nu mi-am propus.... Astazi e o moda. Fetele vor sa se marite cu fotbalisti, sau doar sa-si faca publicitate "pe spatele" lor.... Eram reporter de stiri (pe politic): PSD, Senat, Guvern, la Tele 7 abc. Intr-o zi, seful meu, Cornelius Rosiianu, a venit cu ideea sa introduca prezentare pentru jurnalul de sport. Baietii din Departamentul Sport de la acea vreme si in special Dan Ionescu au "luat foc". Ce sa caute o femeie peste ei? Ce naiba stie o femeie despre sport si mai ales despre fotbal? In mintea lor: nimic. Numai ca eu nu m-am lasat intimidata prea usor... niciodata. Si am intrat la prezentare inca de a doua zi. Aveam la baza un curs de dictie, cu un profesor de marca, Ilie Ciurescu, la TVR si multe cunostinte despre sport si mai ales fotbal, de la tata. Cu el vazusem zeci, poate sute de meciuri, de competitii. Nu stiam chiar tot, dar imi placea si-mi doream sa ma perfectionez. Asa ca am inceput sa citesc si sa intreb. Numai asa poti avea pretentia ca esti ziarist sportiv si nu o pitipoanca cititoare de prompter sau iesita la agatat... Nu m-am limitat la citit stiri de pe prompter, am incept sa ies pe teren, acolo unde inveti de fapt meserie. Erau foarte putine femei reporter sportiv la acea vreme. Le numarai pe degetele de la o mana. Era o lume a barbatilor, in care nici femeile nu te vroiau... sau mai ales ele. Cu atat mai greu mi-a fost cu cat nu eram chiar o fata urata, care ar fi putut trece usor neobservata... nasol. Noroc ca nu sunt chiar "slaba de inger", dimpotriva. Barbatii se purtau, bineanteles, foarte frumos.... dar cu ce intentii? Nici blonda nu sunt... Trebuia sa fiu foarte atenta... parca mergeam pe sarma. Usor usor oamenii de fotbal au incept sa-si dea seama cine sunt si pana unde pot merge in ceea ce ma priveste. N-o sa fiu ipocrita, cum sunt altele, si am sa recunosc... am primit multe telefoane, invitatii. Cu unii am ramas prietena, altii m-au urat si m-or uri si astazi, cine stie? Dar multora dintre ei le-am castigat respectul, au fost suficient de destepti sa inteleaga ca mai exista si exceptii, ca mai sunt si femei care stiu meserie, care nu se "prostitueaza" pentru o stire. Eu si principiile mele.... Multi nu m-au inteles.... ce sanse am ratat!!! Oare? Cica as fi fost departe astazi daca mai faceam si eu compromisuri.... Dar sunt mandra ca fara pile sau compromisuri am reusit sa patrund intr-o lume destul de inchisa (care este presa, mai ales sportiva, sau televiziunea). Cate pot spune asta? V-as zice eu mai multe....dar e saptamana patimilor...


"Bataie pe Chivu"


Conferinta cu Piti la Mogosoaia (fara aer conditionat ca nu suporta).


Esteban Vigo - daca imi amintesc bine... si e cam greu ca n-a facut prea multi "purici" pe la Dinamo


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.